Știai că…? (2)

Standard

…termenul ”constipado”, în spaniolă înseamnă ”răcit ușor” ?

constipado s. m. Malestar físico, provocado generalmente por los cambios bruscos de temperatura, que se caracteriza por la inflamación de las membranas mucosas del aparato respiratorio con aumento de la secreción nasal y suele ir acompañado de tos, fiebre y dolores musculares. catarro, resfriado.

Mie nici prin cap nu mi-a trecut. 😀 Google traductor zice altceva 😀

Sosită în prima săptămână de lucru, nu pricepeam mai nimic. Mai mult de o frază, două în spaniolă, după care mă așteptam să țâșnească de la colț vreun Juan del Diablo ( mexican , de-altfel), în versiune flamenco, nu bătuse briza spaniolă prin zona mea.

În schimb, am descoperit o lume normală, cu probleme normale, oleacă mai vorbăreță ca mine, colegi preocupați de începutul crizei ( se întâmpla în 2008)  și de Lord of the Rings.

Așa că atunci când o colegă m-a informat, cu vocea răgușită, că e  ¨constipada”, imi trecuse prin minte :”Na uite si tu ce lume deschisă! Si iti făceai griji degeaba ca n-ai să te integrezi în veci”. Adică mie nici prin cap nu mi-ar fi trecut să-i spun cuiva , căruia i-am strâns prima oară mâna, că aș avea probleme cu tranzitul intestinal, dar hei, așa o fi fost lumea în sud-vest. Am ridicat din sprâncene și i-am zis că-mi pare rău. Am sfătuit-o să încerce o dietă cu banane, pentru că reglează apa în organism.

Ea s-a uitat lung la mine, a decis că habar n-are despre ce vorbesc și a coborât la cafea, nu înainte de-a mă întreba dacă nu vreau și eu. ”Ce lume amabilă”, îmi trecuse prin minte din nou. Păcat că eram la o cură de dezintoxicare de cafea ( pe care aproape că mi-o injectasem prin perfuzii în timpul facultății) și am zis Pas.

Curând, vestea dezintoxicării mele se răspândise în toată fabrica. Până când m-a chemat la ea în birou, șefa de la resurse umane ca să mă întrebe dacă am reușit să mă adaptez, ce situație am în familie, că pot apela, oricând,  la psihologul firmei, sau mă pot interna într-un centru de recuperare mentală. :)) ”Câtă grijă pentru angajații săi”, gândeam eu cu admirație, refuzând-o politicos, încercând să-i explic, în engleză, de data asta, că cearcănele mele se datorează trezirii la 7, că de-abia aștept să mă mut din casa alor mei – așa că trec prin aceeași situație prin care trece  90%  din lumea de 25 de ani –   că la psiholog, n-am fost niciodată – doar de-asta am o bunică, iar de internat la un centru de recuperare mentală, nici nu poate fi vorba ( pentru că i-aș îmbolnăvi pe toți – asta n-am mai adăugat-o pentru că n-aș fi vrut să fiu interpretată greșit, din nou 😀 ).

Așa am învățat, că trebuie să treacă ceva timp, în care să las lumea să se acomodeze cu glumitzele și exagerările mele, pentru că nu e recomandat să mă ia prea în serios, eu însămi suferind de o incapacitate de-a percepe lumea într-o astfel de lumină ;).

Colega mea și-a cerut scuze, mi-a spus că nu m-a înțeles, că în fiecare vineri se reunesc câțiva colegi într-o cârciumioară la o bericică, două, și dacă nu vreau să vin și eu.

Culo! am exclamat eu gândindu-mă la COOL din engleză, spaniolizat cu un O final. ( că doar în ghidul de conversație ( al meu , cel puțin), cuvântul FUND  era inexistent, așa că de unde era să știu? Ha? )

Colega mea, a ridicat din sprâncene, privind atentă în jur ( moment în care m-am prins că ceea ce spusesem nu semăna cu ceea ce voiam să spun ) după care mi-a spus pe un ton serios fără să clipească:

– Voy a enviarte por correo, el site del diccionario explicativo de nuestro idioma. Y cada viernes te vienes con nosotros a la cerveza.

– …

– Y no vuelvas a decir ”CULO” otra vez, con los jefes delante!

Așa s-a petrecut marea mea intrare în familia mea adoptivă spaniolă. 😀

Lasă un răspuns

