Îmblânzirea scorpiei

Standard

I´ve created a monster.

– Păi că n-am știut. Hă, hă! mă explic eu, bâlbâindu-mă de fiecare dată când primesc un ”Wow! Câta roșia!” sau de fapt ”Wow! Câta planta!”de la cineva care-mi intră în balcon . Că de roșii, încă, e prea devreme să vorbesc. Ele fiind blocate undeva pe linia care uneste dimensiunea lor de a noastră.

Povestea ei este următoarea: S-a născut într-o frumoasă zi de aprilie împreună cu o rupere de nori de mai mare dragul. Și de-atunci crește nestăvilită în ghiveciul de la mine din balcon.

Evoluând de la:

până la:

Astăzi, plină ochi de frunze – de parcă s-ar fi luat la întrecere cu vrejul de fasole din povestea lui Jack – pătlăgeaua mea cea roșie, care poate fi zărită și de pe Lună, trece prin crunta etapă a adolescenței care nu iartă pe nimeni: cea a mugurilor timizi.

– De copilit ai auzit? mă întreba, din baston, bunica fără să își poate îndrepta spatele complet ca să poată cuprinde cu privirea ”situația” în ansamblul ei.

– Copilit? E vreun joc?

– Nuuu…

– Sigur implică o coardă și niște pietricele. Dacă nu, ar trebui să implice, după nume.

– Nu e un joc.

Dacă nu era un joc, nu vedeam niciun motiv pentru care ar fi trebuit să aud de el. Și de ce-ar fi trebuit? Oricum, pe site-ul oamenilor care cultivă roșii la bloc nu scria nimic despre asta.

– N-or ști, draga mea, nici ei, îmi explica bunica sfioasă de sub ochelari.

– Ei nah! Asta-i bună! De parcă ar fi nu știu ce știința fuziunii la rece.

– E mai complicat, mă anunța ea.Viața întotdeauna este. Într-atât, încât îți lasă împresia că totul e extrem de simplu. Dă-i timp.

Și reluând în minte orele de botanică din gimnaziu, rămăsesem o clipă împiedicată printre gânduri.

– E ca în filmul ăla cu atacul plantelor, râdea și un vecin. Mai un pic, și te dau afară din balcon. Mai un pic, și te dau jos din pat. Mai un pic, și-ți trag una.

– Dar nu știai ce te așteaptă atunci când te-ai legat la cap cu o roșie? mă critica și tata.

– …

– Cum poți fi așa de neprevăzătoare? Ar fi trebuit să ai un minim de informație despre asta, în loc să te arunci înainte cu fruntea, ca berbecul.

– …

– Și nu spune că nu-i așa, pentru că ÎNTOTDEAUNA e așa!

Apoi ridicând o sprânceană:

– De copilit, ai auzit?

Toată lumea, se pare, că auzise despre asta în afară de mine, eu fiind, în cazul de față, omul înșelat de nevastă-sa de a cărei infidelitate aflase, înaintea lui, tot satul.

Cum de și-a permis roșia mea să facă doar ce avusese chef și nu ceea ce ar fi  trebuit, în ultimele luni?  Trebuia copilită pe rug! Ce-o mai fi însemnând și asta…

– Presupun că nici de carnit n-ai auzit…

A doua infidelitate.

– N-am.

– Păi normal că nu. Planta asta face doar ce are chef.

– Poate îi trebuie timp, o scuzam eu. Vrea să meargă în ritmul ei, nu al meu.

– Îi trebuie copilit și carnit!

– De unde știi tu ce-i trebuie? Că doar n-ai întrebat-o niciodată!

– Iar râzi?

– Nu…

– Unele lucruri trebuie făcute așa cum trebuie.

– De ce?

– Iar faci pe Gică-Contra? Uite ce plantă ciufulită ai! N-are nicio logică!

– Dar are un spirit rebel… 😀

– Acum râzi.

– Râdeam și înainte… 😀

– Ai să o copilești?

– Daa, daa…

– Și ai să o carnești?

– Ce cuvânt ciudat…

– Dar ai să?

– Daaa…am să…

În schimb, azi dimineață, o nevastă pocăită mă întâmpina cu un buchet imposil de refuzat, promițându-mi și jurând pe toate punctele cardinale că n-are să mai facă :

Și asta a fost tot.

Așa m-am decis.

Fără copilit și fără carnit.Să crească până pe tărâmul uriașilor de-o vrea. N-am să fiu eu cea care o va împiedica. Mai ales când ea muncește atât de complicat pentru ca lucrurile să-mi pară atât de simple. Pentru că e greu de trecut de la frunze la flori, mai ales într-o lume cu atâtea opțiuni.

Așa că m-am decis ca să aștept. Până când o vrea Katarina mea.

 

2 răspunsuri »

Lasă un răspuns

